Jaką formę widoczności w sieci wybrać? Czy zaufać tradycyjnemu pozycjonowaniu, które jest rozciągnięte w czasie, ale gwarantuje długą widoczność i nawet relatywnie tanie rozwiązanie, czy może pójść w stronę linków sponsorowanych? Jak można się domyśleć, wiele zależy od efektów, od czasu jakim dysponujemy, a także budżetu, jaki jesteśmy w stanie wydać. Dlatego przejdźmy do konkretów!
Szacuje się, że 80% osób, które posiadają stały dostęp do Internetu, korzysta z wyszukiwarki Google, by szybko odnaleźć interesujące ich materiały czy dane. Kiedyś byłaby to dla nas rewelacyjna informacja, o ile posiadalibyśmy stronę www. Obecnie nie do końca – ponieważ konkurencyjność w sieci jest zatrważająco wielka, a tym samym szansa, że internauta bez dodatkowej ingerencji firmy pozycjonerskiej czy linków sponsorowanych, nas znajdzie jest bardzo mała! Sukcesem jest pozycja w wyszukiwarce – im wyżej, tym naturalnie lepiej. Można to zrobić na dwa sposoby – albo rozpocząć żmudne, ale efektywne pozycjonowanie, albo zainwestować w linki sponsorowane. Które z tych rozwiązań będzie lepsze?
Wystarczy wyobrazić sobie sytuację – szukamy kosmetyczki w danym mieście. Jak wiadomo, salony już korzystają z pozycjonowania i od wielu lat inwestują w taką formę reklamy. Ich pozycja jest dosyć wysoko, zapisali się w google, mają rewelacyjną historię i na dobrą sprawę, mogli już zrezygnować z dalszego finansowania. Nowe salony będą mieć problem, aby wbić się ze swoją reklamą. Co mogą zrobić? Ryzykować czasem i też inwestować w pozycjonowanie czy może wybrać szybszą metodę linków sponsorowanych i więcej zapłacić, ale osiągać szybkie efekty? Już do tego przechodzimy!
Linki sponsorowane Google Ads – o co w nich chodzi?
Na pewno nie raz i Ty już korzystałeś z tego rozwiązania – wpisując w google wyszukiwaną frazę – hasło i skoncentrowane na miasto, otrzymałeś tysiące wyników. Jednak po prawej stronie lub na samej górze, dwie pierwsze, reklamowe pozycje to oferty, które też spełniają Twoje oczekiwania. Myślisz sobie – bingo! Jak to działa? Mam to, wchodzisz, dzwonisz, finalizujesz transakcję. Nawet się nie zastanawiasz skąd wiedzieli, że szukasz właśnie tego. Właściciel strony za Twoje kliknięcie musiał zapłacić, jego wysoka pozycja jest tak długo widoczna, jak długo ma dostępny budżet, który maleje po każdym najechaniu myszką na jego adres i wejściu w witrynę. Nie ważne czy strona jest w sieci rok, dzień czy nawet tydzień. Wyniki szybko można zauważyć, ale i słono za to płacić.
A co z pozycjonowaniem?
Pozycjonowanie – też świetny pomysł na widoczność, zapewnia stałe efekty, jednak nie zobaczymy ich w ciągu jednego dnia. Jest to trochę rozłożone w czasie i wymaga pracy i cierpliwości. Jednak wywalczona pozycja w Google, długo będzie taka sama i po pewnym czasie można nawet podziękować firmie pozycjonerskiej za pomoc i skupić się na innych sposobach reklamowych, przekazując dostępny budżet w inną stronę.
Tutaj powstaje zasadnicze pytanie – co wybrać? Dobrym rozwiązaniem jest łączenie tych dwóch metod, dla znacznie lepszych efektów!
Źródło: https://mediaclick.pl/