Kto by pomyślał, że rynek opakowań będzie miał tak duży zbyt produktów, największy od lat. Przyczyniła się do tego pandemia, która spowodowała, że wiele biznesów przeniosło swoją działalność w przestrzeń wirtualną. To natomiast nasiliło wzmożony ruch w paczkomatach, przesyłkach kurierskich lub na poczcie. Ważną rolę odegrały same opakowania, których zadaniem stało się nie tylko zadbanie o ochronę przesyłanego produktu, ale również o walory estetyczne, które musiały zastąpić poniekąd bezpośredni kontakt ze sprzedawcą.
Nie taki zwykły papier
Oferta papierów pakowych jest bardzo duża. Papiery do pakowania możemy podzielić pod względem gramatury, a także materiału, z którego zostały wykonane. Jedne są twarde, inne zwiewne niczym piórko. Najbardziej rozpoznawalnym rodzajem papieru do pakowania jest papier powlekany polietylenem, który stosuje się w branży spożywczej. Spełnia on wszelkie atesty, które zezwalają na jego kontakt z żywnością. Dodatkowo taki papier ma odpowiednie właściwości, jak odporność na tłuszcz i wilgoć. Pozwala to na wydłużenie okresu przechowywania produktu w lodówce. Nic niw stoi na przeszkodzie, aby był to jednocześnie papier z nadrukiem, który będzie jednocześnie posiadał logo firmy.
Innym rodzajem papieru do pakowania jest pergamin, półpergamin oraz bibuła. Mają one znacznie niższą gramaturę niż papier powlekany PE i stosuje się jest do pakowania galanterii skórzanej, eleganckiej bielizny oraz innych delikatnych przedmiotów. Bibuła nada się również jako wypełnienie pudełek lub torebek prezentowych, co jednocześnie zabezpieczy podarunek przed obijaniem się w kartonie.
Papier z nadrukiem często spotykamy w budkach z jedzeniem lub w foodtruckach. Opakowuje się nim hamburgery, knysze, frytki i inne smakowite specjały. Często taki papier wygląda jak zadrukowana gazeta. Jest to jednak złudzenie. Na papier został naniesiony specjalny nadruk, który sprawia, że papier jest stylizowany na dawne lata, kiedy to większość produktów była pakowana w zwykłą gazetę.
Taki i inne rodzaje papierów z nadrukiem lub bez możesz zamówić bezpośrednio u producenta. Istnieje możliwość spersonalizowania swojego papieru, co może mieć wpływ na reklamę Twojej firmy.